Trött på fula kameraväskor? – gör din egen av din snygga väska.

Trött på alla fula kameraväskor, köp en snygg väska och gör din egen padding.
Varför göra det svårare än det är, såhär gjorde jag.

Vad behövs:

Snygg väska, tumstock/linjal, kartong, penna, sax, skumgummi ca 25mm (tjocklek), och ca 6mm (tjocklek), gummiband

Det tar ca 30 minuter, Skumgummit inköpt på panduro.

Image

1) Klipp ut mallar i kartong och passa in dina paddingbitar.

Image

Image

2) Botten.

Klipp ut en bit av det tjocka och det tunna skumgummit, gör biten lite längre än mallen, botten viks upp på sidorna för bättre skydd.

Image

Sammanfoga de två bitarna, för bättre stötskydd eftersom botten är mer utsatt. Gummiband funkar fint för att sammanfoga!

Image

Image

3) Sidor

Klipp ut två bitar av det tunna skumgummit efter mallen/arna. I mitt fall blev de två bitarna lika stora, en passar i ytterfacket och en passar på insidan i väskan.

Image

Image

Min väska hade två bra fickor på kortsidan, där jag passade in två bitar 6mm skumgummi.

Image

5) Klart, snygg kameraväska på 30 min!

Image

Image

One Response to Trött på fula kameraväskor? – gör din egen av din snygga väska.

  1. Jag hade tänkt mig något liknande. Kan inte hitta en väska som passar vad jag vill ha, inte en som inte kostar en förmögenhet i alla fall. Det här gav mi några bra ideer!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

